Miks on persoonibränd USA’s nii aktuaalne ja kuidas seda enda kasuks tööle panna?
Persoonibränd on USAs juba pikka aega aktuaalne olnud, mis ei ole midagi imestusväärset – andis USA ju maailmale Kardashianid ja veel hulgaliselt teisi karvaseid ja sulelisi. Esialgu oli persoonibränd suuresti seotud reisimise, moe- ja iluvaldkonna suunamudijatega, kuid tänaseks on see kuum teema ka nii-öelda valgekraede seas ning seda peamiselt kahel põhjusel. Esiteks jäävad sotsiaalmeedias aktiivsed kandidaadid värbajatele paremini silma ning see muudab tööle saamise tõenäosuse suuremaks. Teiseks vajavad karjääripööret plaanivad korporatiivsest oravarattast väsinud professionaalid enda uute koolituse ja konsultatsiooni tööampsude jaoks kliente.
Mida persoonibränd endast kujutab? Persoonibränd tähendab professionaalse identiteedi strateegilist kujundamist ja juhtimist. Oma valdkonna teadmiste jagamine, ettevõtte kultuuri tutvustamine ning arvamuse avaldamine erinevatel päevakajalistel teemadel annab võimaluse luua unikaalne persoonibränd, mis suurendab inimeste tuntust ning ühtlasi aitab luua autentsema ettekujutuse ettevõttest, kus nad töötavad.
Kui potentsiaalsed kandidaadid näevad ettevõtte töötajaid sotsiaalmeedias aktiivselt jagamas informatsiooni enda organisatsiooni, töö või valdkonna kohta, tekitab see nendes tunde, et organisatsioon väärtustab info jagamist ning seal töötavad huvitavad ja targad inimesed. Tõenäoliselt tekib inimestes suurem huvi kandideerimise vastu antud ettevõttesse, kuna usaldatakse teiste inimeste arvamust siiski rohkem kui anonüümset teksti firma kodulehel, mis tänaseks võib olla genereeritud lihtsalt ChatGPT poolt.
Sotsiaalmeedia on seega suurepärane kanal nii ettevõtte maine kujundamiseks kui ka töötajate persoonibrändi kujundamiseks ja toetamiseks. Kui töötajad jagavad enda kogemusi ning arvamusi, muutuvad nad ettevõtte brändisaadikuteks, kes tutvustavad organisatsioonikultuuri, väärtusi ning initsiatiive läbi enda unikaalse vaatenurga. Loomulikult tuleb meeles pidada, et kommunikatsioonis kehtivad teatud reeglid ja kogu firma siseinfo ei ole mõeldud maailmaga jagamiseks.
Kuigi hetkel on USAs värbamises pigem mõõnaperiood, investeerivad edumeelsed organisatsioonid endiselt tööandja brändi ning ühtlasi ka töötajate persoonibrändi. Luuakse sisu, mida töötajad saavad sotsiaalmeedias jagada ning investeeritakse tehnoloogilistesse lahendustesse, mis teevad sotsiaalmeedias postitamise lihtsamaks. Kasu sellest on mõlemapoolne: ühest küljest aitab see töötajatel lihtsamini luua enda persoonibrändi ja tunda ennast väärtustatuna ning teisest küljest aitab see organisatsioonil jõuda passiivsete kandidaatideni töötajate suhtlusvõrgustikes ja suurendada ettevõtte usaldusväärsust läbi autentse kommunikatsiooni. Töötajate muutumisel oma valdkonna arvamusliidriteks aitab see kaasa ka ettevõtte maine kujundamisele innovatiivse tööandjana.
Kuidas aga luua edukat persoonibrändi? Alustuseks tuleb defineerida enda unikaalne väärtuspakkumine – mis on see, mis Sind eristab – ning seejärel hakata postitama teemadel, mis Sind huvitavad ning mille kohta on Sul põhjalikud teadmised. Alati ei pea postitused olema 100% enda originaalne sisu. Sotsiaalmeedia võimaldab jagada huvitavaid artikleid, kommenteerida teiste postitusi ning kasutada organisatsiooni kommunikatsioonitiimi poolt loodud sisu. Persoonibrändi loomisel hoiab paljusid inimesi tagasi liigne tagasihoidlikkus ja mõtteviis, et kõik juba niikuinii teavad mingist teemast ning seda ei ole vaja rohkem endal jagada. See oletus on aga enamasti vale, kuna inimesed tõlgendavad sisu erinevalt ning uus vaatenurk isegi tuttavale probleemile võib kellegi jaoks olla ahhaa-moment.
Kui persoonibrändi ja tööandja brändi kujundamiseks tehtud pingutused ühtivad, siis on tulemused positiivsed nii organisatsiooni kui ka töötaja jaoks. Tugev persoonibränd toetab töötaja karjääri ning ühtlasi tugevdab ka organisatsiooni mainet. Seega persoonibrändi investeerimine ning sotsiaalmeedia oskuste omandamine on muutunud olulisteks karjääri- ja mainekujunduse tööriistadeks, mille tähtsust on raske ülehinnata. Kui Dave Ulrich, kelle nime teab ilmselt iga personalivaldkonna spetsialist, on endiselt üliaktiivne LinkedIn platvormil, siis mis on meie ülejäänute vabandus selles mitte osaleda?
Lõpetuseks veel kaks näidet tugeva persoonibrändiga personalijuhtimise valdkonna ekspertidest:
Laszlo Bock (endine Google’i personalivaldkonna liider)
Laszlo Bock kujundas oma persoonibrändi personalijuhtimise ja organisatsioonikultuuri arvamusliidrina tänu aktiivsele postitamisele LinkedIn platvormil ning lisaks kirjutas ülipopulaarse raamatu “Work Rules!”. Tema postitused aitasid positsioneerida Google’it innovatiivse tööandjana ning kujundasid tema mainet personalijuhtimise valdkonna visionäärina.David Green (tööjõu analüüsi ekspert)
David Green on globaalne tööjõu analüüsi ja personalitehnoloogia valdkonna arvamusliider. Ta jagab LinkedIn’is regulaarselt valdkonna uudiseid ja artikleid ning esineb erialakonverentsidel, mis on aidanud kujundada tema persoonibrändi ning teinud temast valdkonna arvamusliidri.
Artikli autor