Kuidas kasvatada oma LinkedIn’i võrgustikku

LinkedIn on sinu professionaalne visiitkaart ja võimalus luua suhteid ning leida koostöövõimalusi. See on hea kanal oma persoonibrändi arendamiseks ja võrgustiku laiendamiseks, aga et edu saavutada on võtme tähtsusega teadlik tegutsemine. Siin on mõned ideed, kuidas end LinkedIn’is nähtavamaks teha ja uusi suhteid luua.

1. Lisa kontakte teadlikult ja regulaarselt

Alusta sellest, et mõtle oma olemasolevatele kontaktidele ja leia nad LinkedInist. Mõned ideed, keda lisada:

  • endised ja praegused kolleegid

  • äripartnerid ja kliendid

  • koolikaaslased ja õppejõud

  • inimesed, kellega oled suhelnud konverentsidel ja üritustel

  • oma teiste sotsiaalmeedia platvormide kontaktid (nt kui kirjutad Facebookis iga päev sünnipäeva õnnitlusi vaata üle, kas sõber on ka sinu LinkedIn kontaktide hulgas.

Seejärel mõtle, kas on kedagi, kellega tahaksid tutvuda. Näiteks valdkonna eksperdid, kelle sisu jälgid ja kellelt soovid õppida.  Kui kirjutad personaalse kutse, miks sul on huvi tutvuda, siis on üsna suur tõenäosus, et su kontaktikutse võetakse vastu.
Loo harjumus, et alati kui tutvud uue inimesega, lisad ta kohe ka LinkedIn’is kontaktiks.

2. Ole aktiivne suhtleja

Võibolla oled mõelnud, et LinkedIn’is edukas olla on vaja palju postitada, aga tegelikult võrgustikku lood sa kõige paremini teistega suheldes.

  • Ela kaasa oma tuttavate võitudele, mida nad jagavad.

  • Kommenteeri ja avalda oma arvamust.

  • Osale diskussioonides.

  • Küsi küsimusi

  • Vaata regulaarselt MyNetwork – Catch Up – kas sinu kontaktidel on olnud sünnipäevi, tööjuubeleid või karjäärimuudatusi ning soovi neile edu ja õnne.

  • Jälgi oma valdkonna tegijaid ja ela kaasa nende tegemistele ja kommenteeri postitusi.

Olles aktiivne suhtleja lood suhteid ja jääd teistele ka oma sisukate kommentaaridega silma
ning nii võid saada ka uusi kontakte ja jälgijaid.

3. Loo ja jaga kasulikku sisu

Kui soovid arendada oma persoonibrändi ja saavutada eksperdi kuvandit, siis ei saa üle ega ümber sisu loomisest. Mõned ideed, mida teha:

  • jaga erialaseid artikleid, õppetunde ja kogemusi

  • avalda enda kirjutatud blogipostitusi või kirjuta LinkedIn artikleid

  • jaga oma vaatenurka LinkedIn’i loodud temaatilistes artiklites

  • postita küsitlusi, et kaasata oma võrgustikku vestlustesse

  • räägi oma isiklikest kogemustest ja õppetundidest

  • jaga muljeid koolitustest, seminaridest ja konverentsidest

  • postita oma sertifikaatide või uute oskuste omandamise kohta ja jaga, kuidas need sind edasi aitasid.

4.  Liitu LinkedIn gruppidega

Liitudes erialaste ja huvipõhiste gruppidega, saad suhelda inimestega, kel on sarnased huvid ja eesmärgid. Ära jää ainult passiivseks jälgijaks – jaga oma teadmisi, vasta küsimustele ja loo uusi suhteid.

5. Kasuta LinkedIn’i otsingut targalt

LinkedIn-i otsingufunktsioon võimaldab sul leida õiged kontaktid ja laiendada oma võrgustikku. Kasuta otsingufiltreid ja märksõnu, et leida:

potentsiaalsed kliendid ja koostööpartnerid
valdkonna eksperdid ja mõjuisikud

Kui vajad süvitsi analüüsi ja tahad filtreerida kontakte veel täpsemalt, võib LinkedIn Sales Navigator olla kasulik tööriist. See võimaldab luua sihitud otsinguprofiile, jälgida huvipakkuvaid ettevõtteid ja saada teavitusi olulistest kontaktidest. Loe lähemalt siin.

6. Küsi soovitusi endale ja kirjuta neid ka teistele

LinkedIn’is saad jätta soovitusi inimestele, kellega oled koos töötanud – ja paluda ka neil endale soovitusi jätta. Mida rohkem soovitusi sul profiilil on, seda usaldusväärsem ja atraktiivsem see teistele tundub.

7. Märgi ja täna teisi inimesi

Kui keegi on jaganud kasulikku nõu või huvitavat mõtet, märgi ta oma postituses ja täna teda.
Kui teed midagi ägedat koos oma tiimiga või sul on olnud edukas projekt koos koostööpartneritega, siis märgi ja täna neid. See tugevdab suhteid ning toob sinu postitusele rohkem nähtavust. Tunnustamine innustab ka teisi aktiivsemalt suhtlema ja oma teadmisi jagama, mis võib avada uksi uutele koostöövõimalustele.

8. Osale LinkedIn’i sündmustel

LinkedIn’i veebiseminarid ja sündmused on hea viis uute inimestega tutvumiseks. Osale aktiivselt, võta sõna ning lisa kontaktiks inimesed, kellega vestled.

9. Ole kursis, kes vaatab su profiili

LinkedIn näitab, kes on sinu profiili vaadanud (tasuta versioonis piiratult) – kui keegi huvitav inimene sind külastas, võid saata talle kutse ühenduseks. Kui oled hiljuti kellegi profiili vaadanud, võib ta vastu vaadata – see võib olla hea võimalus vestluse alustamiseks.

10. Loo oma LinkedIn-i uudiskiri

Kui sulle meeldib kasulikku sisu luua ja suudad seda teha regulaarselt, siis hea võimalus on luua oma LinkedIn’i uudiskiri.

11. LinkedIn Live

Kui oled valmis oma eksperdistaatust veelgi tugevdama, kasuta LinkedIn Live funktsiooni. Otseülekanded võimaldavad sul suhelda oma jälgijatega reaalajas, jagada teadmisi ja vastata küsimustele. See on suurepärane võimalus luua sügavamat kontakti oma võrgustikuga.

12. Ole järjepidev

LinkedIn’i võrgustiku kasvatamine ei juhtu üleöö. Loo endale harjumus iga päev või nädal sisu luua, kontakte lisada ja postitusi kommenteerida. Järjepidev tegutsemine aitab su
võrgustikul loomulikult kasvada ja suurendab sinu nähtavust.

Testi, millised meetodid sulle kõige paremini sobivad, ja kasuta neid järjepidevalt. Mõne aja pärast märkad, kuidas su võrgustik kasvab ning uued võimalused avanevad!


Artikli autor

Daisy Kiis


Next
Next

Miks on persoonibränd USA’s nii aktuaalne ja kuidas seda enda kasuks tööle panna?