Interim HR juht – kellele ja milleks?

Oma praktikas näeme tihti ettevõtteid, kus personalijuhtimise väljakutsed kerkivad üha sagedamini esile – värbamine venib, onboarding-protsessid on lünklikud ja tööohutuseeskirjad tunduvad keerulised. Kuigi lahendust on vaja kiiresti, ei pruugi täiskohaga personalijuhi palkamine olla (esialgu) vajalik või finantsiliselt mõistlik. Kas ajutine personalijuhtimine võib olla puuduolev lüli sinu ettevõtte eduloos?

Mis on interim HR juhtimine?

Interim HR juhtimine tähendab kogenud personalijuhi kaasamist ettevõttesse kindlaks perioodiks, et juhtida ja optimeerida personaliprotsesse, kustutada kiireloomulisi „tulekahjusid” ning pakkuda strateegilist nõu. Tegemist ei ole lihtsalt asendustöötajaga – interim personalijuht on kogenud spetsialist, kes toob ettevõttesse vajaliku ekspertiisi ja lahendused ning täidab kokkulepitud aja jooksul kindlaksmääratud eesmärgid.

Millised ettevõtted vajavad interim personalijuhti?

Interim personalijuhi teenuse järele on vajadus väga erinevates ettevõtetes ja sektorites, sõltuvalt konkreetsetest väljakutsetest, millega nad silmitsi seisavad. Smartful Growth tegevjuhi Helen Pärli sõnul ilmnevad personalijuhtimise probleemid sageli kiiresti arenevates ettevõtetes, kus HR-protsessid ei suuda ettevõtte kasvule sammu pidada. Väljakutsed on tavaliselt seotud tööõiguse järgimisega, sealhulgas lepingute nõuetekohase vormistamise ja uuendamisega, samuti töötajate sisseelamisprotsesside (onboarding) struktureerimisega. Ka tööohutuse nõuete täitmine tunduda keeruline, eriti kui ettevõttes puudub kindel juht, kes nende protsesside eest vastutaks.

Interim personalijuhte kutsutakse ettevõtetesse tavaliselt neljal peamisel põhjusel:

1. Töötaja lahkumine: Kui lepinguline personalijuht lahkub ootamatult, tekib kiire vajadus ajutise lahenduse järele, et täita tühimik seni, kuni leitakse sobiv asendaja. Vahepeal suudab interim personalijuht hoida HR-protsessid sujuvalt toimimas ja vältida potentsiaalseid tagasilööke, mis võivad kaasneda personaliosakonna puuduliku juhtimisega.

2. Lapsehoolduspuhkus või töövõimetusleht: Tihti ei ole ettevõtetel otstarbekas asendada pikaajaliselt eemalviibivat töötajat täiskohaga spetsialistiga, sest vajadus on ajutine. Sellistes olukordades on interim personalijuhi kaasamine paindlik ja kulutõhus lahendus, kuna ta suudab lühikese ajaga sisse elada ning jätkata sujuvalt eelmise töötaja alustatud projektide ja protsessidega.

3. Osaline koormus: Väiksemates ettevõtetes või spetsiifilistes projektides ei pruugi HR-teemade maht olla piisav täiskohaga personalijuhi palkamiseks, kuid on siiski vaja kogenud eksperti. Sellises olukorras pakub interim personalijuht paindlikku j efektiivset lahendust – ta töötab kas osalise koormusega või määratud perioodil, viies ellu vajalikud muudatused ning toetades ettevõtte personalistrateegiaid.

4. Kasvuettevõtted: Kiire kasvu faasis olevad idufirmad ja teised arenevad ettevõtted puutuvad sageli kokku personalijuhtimise probleemidega, mis kasvavad kiiremini kui ettevõtte suutlikkus neid lahendada. Siin aitab interim personalijuht ettevõtet personaliprotsesside ülesehitamisel ja töötajate värbamisel, hoides samal ajal fookust strateegilistel eesmärkidel.

Interim personalijuhtimine sobib mitmesugustele ettevõtetele, olenemata nende suurusest ja tegevusvaldkonnast

  • Väikesed ja keskmise suurusega ettevõtted: Sellised ettevõtted, kus HR- protsesside maht pole piisav täiskohaga personalijuhi palkamiseks, kuid samas on kriitiline, et personalijuhtimine oleks efektiivne ja vastaks seadusandlikele nõuetele. Interim personalijuht suudab tuua vajalikku ekspertiisi lühikeseks ajaks, aidates luua tugeva aluse tulevastele personaliprotsessidele.

  • Kasvavad idufirmad: Kiire kasvu ja pidevate muutuste käigus võivad personaliprobleemid kasvada kiiremini, kui ettevõte neid lahendada suudab. Interim personalijuht pakub vajalikke lahendusi ja strateegilisi suuniseid, et tagada ettevõttejätkusuutlik areng ning hoida töötajad motiveerituna ja produktiivsetena.

  • Suurkorporatsioonid ja rahvusvahelised ettevõtted: Kuigi neil on tihtipeale juba välja kujunenud personaliosakonnad, võib tekkida vajadus täiendava paindliku toe järele kohalikes esindustes, kus töökoormus ei ole piisav täiskohaga personalijuhi palkamiseks. Interim personalijuht aitab täita (lühiajalisi vajadusi), toetades organisatsiooni eesmärke osalise koormusega.

Kuidas interim HR-juhid aitavad ettevõtteid?

Interim personalijuhid on oma ala eksperdid, kes saavad aidata mitmesugustes valdkondades:

  • Värbamine ja töötajate hoidmine: Toetavad kasvu, värvates ja onboardides uusi talente.

  • HR-protsesside optimeerimine: Suurendavad HR-protsesside tõhusust, parendavad olemasolevaid süsteeme või loovad täiesti uusi protsesse.

  • Juriidilised küsimused: Tagavad, et ettevõtte personalihaldus vastab seadusandlikele nõuetele.

  • Töötajate koolitus ja arendamine: Loovad ja juhivad koolitusprogramme töötajate oskuste arendamiseks.

Miks valida interim HR juhtimine?

Interim personalijuhi teenus pakub mitmeid eeliseid võrreldes püsiva personalijuhi palkamisega:

  • Kiire lahendus ja paindlikkus: Interim personalijuhid on tavaliselt valmis tööle asuma kiiresti ning neil on laialdased kogemused erinevatest sektoritest. Nad on paindlikud ja suudavad kiiresti kohaneda ettevõtte vajadustega.

  • Kuluefektiivsus: Kuna interim personalijuht töötab ainult kindla perioodi jooksul, on see kuluefektiivne lahendus ettevõtetele, kes ei vaja püsivat personalijuhti täiskohaga. Lisaks ei kaasne pikaajalisi lepingulisi kohustusi ning muid kulusid, mis tavaliselt kaasnevad täiskohaga töötaja palkamisel (koolituskulud, hüved jne)

  • Kogemuste pagas: Interim personalijuhid on töötanud mitmete ettevõtetega, lahendanud erinevaid probleeme ja toonud kaasa parimaid praktikaid. See annab neile laialdase kogemustepagasi, mida nad saavad kohe rakendada.

  • Tulemused fookuses: Kuna interim personalijuht on ajutine, keskenduvad nad konkreetsetele eesmärkidele ja tulemuste saavutamisele.

Kas interim HR juhi kaasamisega kaasnevad riskid?

Kuigi interim personalijuhtimine pakub palju eeliseid, kaasnevad sellega ka teatud riskid ja piirangud. Kuna interim personalijuht on ajutine, võib pikaajalise järjepidevuse tagamine olla väljakutse. Samuti võib kultuuri ja väärtuste juurutamine olla keerulisem, kui personalijuht on organisatsioonis vaid lühiajaliselt.

Seetõttu on oluline, et ettevõtte juhtkond oleks kaasatud ja looks tiheda koostöö interim personalijuhiga, et saavutada soovitud tulemusi ja suunata personaliprotsesse strateegiliselt õiges suunas.


Artikli autor

Kristi Toomet


Previous
Previous

HRxjuht: Remo Ojaste

Next
Next

Kõik algab minust! Kas egoism ja eneseimetlus või vastutustunne?