12 võimalust, kuidas kasutada LinkedIn’i et saada oma küsitlusele vastajaid
Kui oled koostanud küsitluse oma lõputöö, sihtrühma vm uuringu jaoks, on üks suurimaid väljakutseid saada sellele piisavalt vastuseid. LinkedIn on suurepärane platvorm, mis aitab sul saada piisavalt vastajaid (juhul kui su sihtrühm on LinkedIni kasutajad).
Siin on 12 tõhusat viisi, kuidas oma küsitlust LinkedInis levitada ja vastajate arvu maksimeerida.
1. Postita oma voogu
Lihtsaim viis küsitlust jagada on teha tavaline postitus. See peaks olema lihtne ja konkreetne:
Selgita, miks küsitlus oluline on ja keda see puudutab.
Maini, kui kaua vastamine aega võtab (nt “see võtab vaid 3 minutit”).
Lisa küsitluse link ja kutsu inimesi üles seda jagama.
Kasuta asjakohaseid teemaviiteid nagu #küsitlus, #lõputöö, #turuuuring.
2. Kasuta LinkedIn artiklit
Kui tahad küsitluse tausta põhjalikumalt avada, kirjuta pikem LinkedIn artikkel. Siin saad:
Selgitada oma uurimistöö või projekti eesmärki.
Kirjeldada, kuidas tulemusi kasutatakse ja miks vastajate panus on oluline.
Lisada küsitluse lingi ja kutse osaleda.
3. Jaga küsitlust asjakohastes gruppides
LinkedInis on mitmeid valdkonnapõhiseid gruppe, kus saad küsitlust jagada. Oluline on:
Leida grupid, mis on teemaga seotud.
Kirjutada postitus nii, et see pakuks grupi liikmetele huvi.
Veenduda, et küsitluse jagamine on grupi reeglitega lubatud.
4. Saada küsitlus otse oma kontaktidele
Kui tead, et mõned su kontaktid võivad olla huvitatud vastamisest, saada neile isikupärane sõnum. Masspostituste asemel:
Selgita, miks just nemad võiksid vastata.
Tee sõnumist võimalikult isiklik ja lühike.
Palu ka neil küsitlust jagada, kui võimalik.
5. Kasuta LinkedIn küsitlusfunktsiooni
LinkedInis saad luua mini-küsitluse (poll’i)otse platvormil. See ei asenda sinu põhjalikku küsitlust, kuid võib:
Aidata testida ühe olulise küsimuse vastuseid.
Suunata huvilisi täisversiooni täitma.
Tekitada arutelu, mis suurendab nähtavust.
Võid ka teha poll’i nii, et jagad oma küsitluse eesmärki ja küsid otse, kes oleks nõus vastama. Sa näed, kes on poll’ile jaatavalt vastanud ning saad neile saata otse lingi.
6. Palu kolleegidel ja kontaktidel küsitlust jagada
Mida rohkem inimesi küsitluse postitust jagab, seda rohkem inimesi see jõuab.
Maini postituses, et oled tänulik jagamise eest.
Võid otse küsida oma sõpradelt, kooli- või töökaaslastelt või teistelt tuttavatelt, kas nad oleksid valmis seda oma võrgustikus jagama.
7. Kasuta videopostitust
Videod saavad LinkedInis rohkem tähelepanu kui tavalised tekstipostitused. Lühike 30–60-sekundiline video võib olla väga efektiivne:
Räägi seal otse, miks su uuring on oluline.
Kutsu inimesi osalema.
Pane küsitluse link postituse teksti.
8. Kasuta karussell postitust
Lisa oma postitusele dokumendina slaidiesitlus, mis:
Tutvustab uuringu eesmärki.
Selgitab, mida vastajad sellest kasu saavad.
Sisaldab viimasel slaidil küsitluse linki.
9. Kasuta LinkedIn profiili esiletõstetud (Featured) sektsiooni
LinkedIn võimaldab profiilile lisada esiletõstetud sektsiooni, kuhu saad panna:
Otse lingi küsitlusele.
Seotud postituse või artikli.
Slaidiesitluse koos lingiga.
Kuidas seda teha?
Mine oma LinkedIn profiilile.
Leia "Featured" sektsioon ja klõpsa “+” nuppu.
Vali "Add a link" ning lisa küsitluse URL.
Lisa pealkiri ja lühike kirjeldus.
Kui keegi külastab sinu profiili, on küsitlus talle kohe nähtav.
10. Muuda oma profiili taustapilti
Väike, kuid nutikas nipp on kasutada oma profiilibännerit selleks, et juhtida tähelepanu küsitlusele:
Lisa oma bännerile lihtne tekst nagu "Osale minu uuringus! Link allpool!"
Võid lisada ka QR-koodi.
Lisaks võid oma "About" sektsioonis mainida küsitlust ja lisada lingi.
11. Kommenteeri teisi postitusi
Kui leiad teemaga seotud postitusi, võid jätta sinna asjakohase kommentaari ja mainida ka oma küsitlust. See aitab su postitusel orgaaniliselt levida.
Ära lihtsalt jäta linki – lisa kommentaar, mis tõstatab küsimuse või loob väärtust.
12. Korralda LinkedIn Live
Viimane nipp on eriti julgetele. Kui sinu küsitlus on osa suuremast projektist või aktuaalsest teemast, kaalu LinkedIn Live’i korraldamist.
Räägi seal oma uurimistööst või küsitluse olulisusest.
Kutsu osalejaid küsitlusele vastama.
Kombineeri erinevaid meetodeid ja vaata, mis toob parima tulemuse.
Mida suurem ja tugevam on sinu LinkedIn-i võrgustik, seda suurema publikuni jõuab sinu küsitlus.
Siin tsiteerin Eesti HR Seltsi presidenti Helo Tammet „Kui sa pole jõudnud oma võrgustikku LinkedIn’is üles ehitada, siis tee või spagaati või tirelit, aga keegi ei vaata
ega vasta.“
Kui sa pole veel oma võrgustikku üles ehitanud, on viimane aeg sellega alustada
Artikli autor