Uue töötaja tulemusliku stardi tagab hoolikalt läbimõeldud sisseelamisprogramm

Uute töötajate väljaõpe on justkui iga organisatsiooni iseenesestmõistetav protsess, mida ei tasu kindlasti alahinnata ega juhuse hooleks jätta. Tihtilugu soovime väga lühikese perioodi jooksul anda edasi võimalikult palju erinevaid teadmisi ja oskusi, kuid kuidas seda teha nutikalt ning kolleegi toetavalt? Kuidas saavutada tulemuslik ja kvaliteetne onboarding eeskätt klienditeenindajate hulgas? 

Circle K on alati prioriteediks seadnud uute töötajate väljaõppe. Ikka selleks, et meie teenindusjaamades töötaksid rõõmsad, motiveeritud ja kompetentsed inimesed. Läbi aastate on aga just uute klienditeenindajate sisseelamisprogrammi sisu ja ülesehitus muutunud, et leida kõige toetavam ja ühteaegu efektiivne lähenemine. 

Selle aasta kevadest oleme kogu Baltikumi äriüksuse suuremates linnades ja nende lähiümbruses rakendanud tsentraliseeritud väljaõpet koos meie sisekoolitajatega. Uue töötaja esimene kokkupuutepunkt on mõistagi tema kodujaam ning juhataja, kuid seejärel siirdub ta neljaks päevaks koolitaja hoole alla ning saab osa hoolikalt kokkupandud sisseelamisprogrammist. 

Oleme kogu väljaõppe ülesehitanud vajaminevate pädevuste omandamisele selliselt, et erinevad elemendid on omavahel seotud teooria ja oskusõppe näol koolitusklassis ning praktikaga väljaõppejaamas. Sisseelamisperioodi jooksul toetavad kõikide kompetentside saavutamisel uusi töötajaid kogenud sisekoolitajad. Meie eesmärk on õpikogemust pakkuda võimalikult personaalselt ja väikeses grupis, sest turvaline õpikeskkond on see, mis tagab uue kolleegi sujuvama väljaõppe ning motivatsiooni. 

Lisaks erinevatele metoodikatele meie koolitusklassis ja väljaõppejaamas aitab kogu sisseelamisprogrammi terviklikuks muuta digitaalne onboardingu teekond. Circle K teenindusjaamades üle kogu Euroopa on uute klienditeenindajate toetamiseks eraldi mobiilirakendus, kus nii õppija kui ka otsene juht saavad järge pidada üldisel edenemisel: erinevad õpiampsud, videod, mängustatud õpe, praktiliste ülesannete digitaalne checklist ja abistavad lisamaterjalid. Kõik eelnimetatu on omakorda seotud meie tsentraalse väljaõppega, et õpikogemus oleks kaasav ning uus kolleeg võimalikult edukalt pardale võetud. 

On erakordselt oluline panna organisatsiooniga liitunud inimene tundma end teretulnuna esimesest hetkest, kui ta oma teekonda alustab. Tulemuslik start, aidates kõige paremini uuel kolleegil kohanduda, toimub vaid siis, kui loome toetava õpikeskkonna ning põimime vajaminevate teadmiste ja oskuste paketi ühtseks tervikuks.


Artikli autor

Kaia Laineste

Baltikumi koolitusjuht
Circle K


Previous
Previous

Coaching: juhi edu võti nii individuaalsel kui organisatsiooni tasandil

Next
Next

Kuidas targalt koolitusi tellida?