Kas sinu organisatsioon paistab tööturul piisavalt silma?
Tööandja bränding pole enam ainult värbamise tööriist – see on strateegiline võti, mis kujundab sinu ettevõtte mainet, tõmbab ligi parimaid talente ja suurendab klientide usaldust.
Tööandja bränd, mis on esinduslik ja uuenduslik, võib saavutada ka märkimisväärset tunnustust tööandja brändingu konkurssidel. Värskelt Eestisse sisenenud konkursil Magnet Awards saavad auhinnatud ettevõtted ja organisatsioonid, kus on kasutatud läbimõeldud tööandja brändingu strateegiat. Hea tööandja bränding ei ole kulu, vaid investeering organisatsiooni pikaajalisse edusse.
Tööandja loo tähtsus konkurssidel
Üks korralik tööandja brändingu projekt algab alati unikaalse identiteedi määratlemisest ja põhjalikust tundmaõppimisest, et sõnumid oleksid sihipärased, autentsed ja mõjuvad. Brändi loomisel pööratakse erilist tähelepanu tööandja loo ja väärtuspakkumise väljatöötamisele, mis aitab esitada organisatsiooni tugevusi ja ainulaadsust. Kes sa oled tööandjana? Millised on väärtused ja lubadused, mis eristavad sind teistest? Konkurssidel hinnatakse sageli just selgeid ja inspireerivaid lugusid.
Oluline osa tööandja brändingu protsessist on ka tööandja brändi hüüdlause loomine. Lühike ja lööv hüüdlause, mis peegeldab organisatsiooni olemust, on tugev tööriist nii igapäevases turunduses kui ka konkurssidel. Näiteks võib see kujuneda nii visuaalseks kui ka verbaalseks tunnusmärgiks, mida kasutatakse turundus- ja kommunikatsioonitegevustes. Hüüdlause logostamine ja selle juurde kuuluv disainitöö (nt PowerPointi mallid, töökuulutuste kujundused või isegi bränditud meened) täiendavad tööandja brändi esinduslikkust.
Kuidas brändi järjepidevalt elus hoida?
Kui tööandja bränd on loodud, on sama oluline selle teadlik aktiveerimine. Aktiveerimise kava peaks sisaldama juhiseid sise- ja väliskommunikatsiooni jaoks, sihtgruppidele sobivate lähenemiste kirjeldusi, sotsiaalmeedia platvormidel tegutsemise soovitusi ning plaani, kuidas ja millal osaleda avalikel üritustel või korraldada neid ise. Konkurssidel hinnatakse tihti ka seda, kui lõimivalt ja järjepidevalt suudab organisatsioon oma brändi tutvustada erinevates kanalites.
Sotsiaalmeedias mängivad olulist rolli töötajaid kujutavad postitused, sest need loovad autentse ja usaldusväärse kuvandi organisatsioonist. Kui töötajad on kaasatud vabatahtlikeks brändisaadikuteks, toob see kaasa lisaväärtuse nii brändile ja annab võimaluse esitada organisatsioon ka konkurssidele. Kas sinu töötajad räägivad uhkusega sinu ettevõttest? Kui mitte, siis on aeg tööandja brändinguga tugevamalt tegelema hakata.
Lisaks tööandja brändi loovusele ja esinduslikkusele on muidugi oluline ka selle mõju ja mõõdetavad tulemused. Tööandja brändingu projekti käigus saavad organisatsioonid konkreetseid tulemusi näha juba mõne aja pärast, kui tööandja maine paraneb, tööle kandideerijate arv ja kvaliteet suurenevad ning värbamisprotsessid muutuvad tõhusamaks. Pikemas perspektiivis kasvab ka töötajate lojaalsus ja kaasatus, mis vähendab töötajate voolavust ja tõstab organisatsiooni kui tööandja mainet.
Autor: Birgit Ruunik, Instar EBC Tööandja brändingu projektijuht