Kes meist ei tahaks tunnustust ehk milliseid aumärke ja tunnustusi Eestis parimatele tööandjatele jagatakse?

On selge, et tänapäeval on erakordsete tööandjate tunnustamine väga oluline. Igal aastal jagatakse Eestis silmapaistvatele tööandjatele mainekaid auhindu ja aumärke ning tunnustatakse ettevõtteid ja organisatsioone, kes seavad suurepäraste töökohtade loomisel ka teistele kõrged standardid. Eks ole ju ikka nii, et kui konkurendi juures on kõrge töötajate rahulolu ja palju muudki positiivset, siis oleks vaja ka enda ettevõttega vähemalt samal tasemel olla. Muidu on tööturul keeruline silma torgata ja potentsiaalsete töötajate silmis üldse konkurentsis püsida. 

Välise tööandja kuvandi auhinnad 

Üks olulisemaid aspekte Eesti parimate tööandjate auhindade juures on nende roll välise tööandja brändingu tugevdamisel. Välise tööandja kuvandiga seotud auhinnad on tavaliselt kõige erapooletumad, sest neid ei saa osta või neile spetsiaalselt kandideerida. Sellised auhinnad on võimas tunnistus ettevõtte pühendumusest tipptasemele, innovatsioonile ja töötajate heaolule. Kui ettevõte saab tunnustust suurepärase tööandjana, tõstab see tema mainet avalikkuse silmis ja muudab ta potentsiaalsete tööotsijate seas atraktiivsemaks. Selline tunnustus annab tööjõuturul konkurentsieelise, tuues kaasa parimaid talente, kes soovivad liituda positiivse töökeskkonna ja töötajasõbralike poliitikatega tuntud organisatsiooniga. 

Atraktiivse Tööandja aumärk

Instar viib alates 2010. aastast regulaarselt läbi Eesti suurimat töö-ootuste ja tööandja maine uuringut kogenud töötajate ja järelkasvu sihtrühmades. Uuringu valimi moodustavad 6000 vastajat ja uuringu käigus hindavad vastajad oma ootusi tööandjatele, infole ja infokanalitele. Lisaks hinnatakse Eesti suuremate ja olulisemate tööandjate atraktiivsust töökohana. Edetabelite kõrgeimatele positsioonidele paigutuvad tööandjad saavad Atraktiivse Tööandja aumärgi, mis antakse pidulikult üle Atraktiivsete Tööandjate Päeval.

Top Tööandja Eestis

CV.ee korraldab igal aastal uuringu, kus valitakse parimaid tööandjaid kaheksas kategoorias. Uuringu peamine fookus on selgitada välja, kes on Eestis kõige atraktiivsemad ja populaarsemad tööandjad, kelle juures inimesed soovivad töötada. Lisaks uuritakse, kes on Top Tööandjad erinevates ärisektorites (nt kaubandus, tootmine või finantssektor). 


Emori tööandjate maine uuring

Emor viib iga aasta Eesti töötajate ja tudengite seas läbi uuringut, kus selguvad inimeste ootused töökohale ning kõige atraktiivsemate tööandjate pingerida. Tööandjate maine uuringu jaoks küsitletakse veebis 1000 palgatöötajat ja 500 tudengit. Avaliku sektori tööandjate maine uuringu tarbeks küsitletakse 1000 palgatöötajat. 

Sisemise tööandja kuvandi auhinnad 

Tunnustuse saamine suurepärase tööandjana tõstab töötajate moraali ja lojaalsust ning tekitab kollektiivis kuuluvustunnet. Kui organisatsiooni märgatakse ja tunnustatakse toetava töökeskkonna loomisel tehtud pingutuste eest, siis tunnevad ka töötajad end veelgi enam väärtustatuna ja motiveerituna. Sisemise kuvandi auhindadele kandideerivad ettevõtted ise ning see on tavaliselt tasuline. Sisemine tunnustus võib viia kõrgema kaasatuse, tootlikkuse ja üldise töörahuloluni. Võib olla kindel, et kohas, kus on hea töötada, on töötajad valmis andma endast parima ettevõtte edu nimel nii igapäevases töös kui ka näiteks brändisaadikuks olemisega. 

Top Employers Institute

See on tuntud rahvusvaheline sertifikaat, mis näitab töötajate rahulolu ettevõttega. Eestis on selle sertifikaadi saanud kolm ettevõtet (Elisa, Lidl ja Saint-Gobain). Tunnustuse saamisele eelneb põhjalik töötajate väärtustamise praktikate uurimine, küsitlus töötajate seas ja vastuste valideerimine. 

Great Place To Work

Selle rahvusvahelise sertifikaadiga tunnustatakse ettevõtteid, kus on silmapaistev töökultuur. Aumärgi saamine põhineb töötajate tagasisidel ja rangetel andmepõhistel metoodikatel. See aumärk kinnitab organisatsiooni pühendumust positiivse töökeskkonna loomisele, töötajate rahulolule ja hoidmisele.  

Sisemise ja välimise tööandja kuvandi auhinnad 

Mõned tunnustused ja auhinnad on keskendunud kas sisemisele või välimisele kuvandile, kuid leidub ka konkursse, kus võetakse arvesse erinevaid vaatenurki. Need tunnustused arvestavad töötajate rahulolu ja kaasatust ning ka ettevõtte mainet tööandjana ühiskonnas. Erinevad tegurid kokku annavad tervikliku ülevaate tööandja brändist. 

Unistuste tööandja

Selle konkursi raames analüüsitakse kandidaate kolmes vaates ning igale uuringus osalejale antakse detailne ülevaade tulemustest. Juhtide täidetud ankeediga selgitatakse välja, kuidas näevad juhid oma organisatsiooni kui tööandjat. Läbi töötajate tagasiside selgitatakse välja, kuidas näevad praegused töötajad organisatsiooni kui tööandjat. Koostöös tööportaaliga CVKeskus.eeselgitatakse välja, kuidas näevad potentsiaalsed töötajad organisatsiooni kui tööandjat.

Konkursil osalemine on tasuline. 

Tööandja märgised 

Tööandja märgised on olulised näitajad organisatsiooni maine ja atraktiivsuse kohta töökohana. Neid märgiseid antakse erinevate kriteeriumide alusel, sealhulgas töötajate rahulolu, töökultuuri ja ettevõtte välise kuvandi eest tööandjana. Organisatsioonid võivad neid märgiseid saada läbi põhjalike koolitusprogrammide või hindamisprotsesside, mis sageli hõlmavad töötajate küsitlusi, välisauditeid ja ettevõtte praktikate hindamist. Tööandja märgis aitab parimat talenti ligi meelitada ja parandada töötajate hoidmist, näidates ettevõtte pühendumust positiivse töökeskkonna loomisele. Lisaks võivad need märgised oluliselt tõsta ettevõtte brändi mainet, muutes selle tööotsijate eelistatud valikuks ja tugevdades usaldust praeguste töötajate seas. 

Peresõbraliku tööandja märgis

See märgis näitab, et organisatsioon väärtustab oma inimeste heaolu ning pingutab, et nad saaksid ühildada töö- ja pereelu. Sellise organisatsiooni töötajad on õnnelikumad ja produktiivsemad, tõstes seeläbi organisatsiooni konkurentsivõimet. Märgise pälvimiseks läbivad organisatsioonid tasuta põhjaliku arenguprogrammi, mida rahastatakse Euroopa Liidu Sotsiaalfondist.  

Vastutustundliku Ettevõtluse sertifikaat

Vastutustundlik ettevõtlus tähendab, et ettevõtte tegevuses võetakse arvesse mõju ümbritsevale elukeskkonnale, klientidele ja partneritele, oma töötajatele ning turukeskkonnale. Vastutustundlik ettevõte on turul usaldusväärne koostööpartner ning turvaline toodete ja/või teenusepakkuja oma klientidele. Märgise saamine otsustatakse hindamise tulemuse põhjal, mis väljastatakse personaalses tagasisideraportis. Lisaks on võimalus saada infot, millistes valdkondades on saavutatud edu ja millistele valdkondadele võiks ettevõte veel tähelepanu pöörata. 

Mitmekesise tööandja märgis „Austame erinevusi“

Mitmekesisuse märgis on kvaliteedimärk, mis näitab tööandja väärtusi: hoolimist oma töötajatest, klientidest ja koostööpartneritest, sõltumata nende erinevustest või eripäradest, ning panustamist parema ühiskonna loomisse. Märgis on tunnustus ja ühtlasi arenguvõimalus kõigile Eesti tööandjatele, kes väärtustavad mitmekesisust ja pingutavad kaasava töökeskkonna loomise nimel. Tunnustuse taotlemise eeltingimus on, et mitmekesisuse, kaasatuse ja võrdse kohtlemise põhimõtted on organisatsiooni väärtustes olulisel kohal – näiteks on organisatsioon liitunud Eesti mitmekesisuse kokkuleppega

Kaugtöö tegija märgis

Kaugtöö Tegija on digitaalne märgis, mis näitab, et ettevõte soosib paindlikke tööviise ja on sellega eeskujuks ka teistele. Digitaalset märgist saab kasutada tööandja- ja organisatsiooni mainekommunikatsioonis. Kõik ettevõtted, kes konkursil kvalifitseeruvad, saavad õiguse märgist tulevikus oma kommunikatsioonis kasutada. Märgis antakse välja kolmeks aastaks.

Märgisele kandideerimine on tasuline.

Turundusega seotud auhinnad

Värbamisturundusauhinnad ehk Magnet Awards

Instari korraldatav värbamise ja tööandja brändingu teemaline konkurss on varasemalt kandnud nime Kickoff, kuid kannab sellest aastast uut nime Magnet. Konkursi eesmärk on tunnustada Eesti silmapaistvaid, edukaid ja sihtrühmi kõnetavaid värbamise ja tööandja brändingu tegusid. Konkursi käigus nomineeritakse möödunud aastal silma jäänud värbamise ja tööandja brändingu kampaaniaid, -videoid, uudseid töökuulutusi, loovlahendusi jpm.  

Kuldmuna

Konkursil jagatakse auhindu erinevates kategooriates turunduskommunikatsiooni, PR-kampaaniate, disaini ja meisterlikkuse ning üritusturunduse valdkondades. Kuldmunale esitatud töö võib olla tehtud kas Eestisse ja/või välisturgudele.

Konkursil osalemine on tasuline. 

Eesti parimate tööandjate auhinnad on palju enamat kui lihtsalt tipptaseme tunnustamine. Need auhinnad ja märgid mängivad olulist rolli nii välise kui ka sisemise tööandja brändingu kujundamisel. Sellised märkamised tõstavad esile neid, kes juhivad eeskujuga, seades kõrged standardid, mida teisedki järgida võiksid. Võib öelda, et need auhinnad mängivad olulist rolli töökohtade tuleviku kujundamisel, inspireerides ettevõtteid looma keskkondi, kus töötajad saavad tööl käimist nautida ja seal edu saavutada. Maailmas, kus töökeskkonna kvaliteet võib oluliselt mõjutada organisatsiooni edu, on Eesti pühendumus suurepäraste tööandjate tunnustamisele tõendiks pühendumisest edendada õitsvat, innovaatilist ja kaasavat ärikeskkonda. 


Allikas: Instari blogi

Previous
Previous

Rahandusministeerium plaanib ettevõtetelt tulumaksu avansina küsida

Next
Next

CV.ee: 77% töötajatest tunneb muret tuleviku palgamuutuste ees