“Uus Eesti HR-is” võrgustumise kohtumine
"Uus Eesti HRis" on buddy programm, mille raames viime HR valdkonda alles sisenevad inimesed kokku kogenud tegijatega. Programmi eesmärk on aidata uutel tegijatel Eesti HR maastikul navigeeruda ning luua võimalusi võrgustumiseks.
17. jaanuaril toimuski järjekorras teine “Uus Eesti HRis” buddy programmi võrgustumise üritus. Sel korral oli meie võõrustajaks Äripäev ning kokku tuli 40+ HR huvilist.
Äripäeva inspireerivas kontoris tervitasid meid Äripäeva peadirektor Igor Rõtov ja Äripäeva koolituste juht Kadri Kiigema. Igor Rõtov jagas kolme mahlast mõtet majanduse suundadest ning kõlama jäi, et:
ka alanud aastal tuleks kindlasti olla valmis ootamatusteks, siiski lootes, et tegemist on “valge” mitte “musta luigega”;
kiiresti muutuvad maailmas on üha olulisem oskus kvaliteetse meedia äratundmine ning selle tarbimine suurendab sinu konkurentsivõimet;
ning vaatamata muutuva maailmaga kaasas käivast stressist tuleks säilitada oskus rõõmu märgata ja säilitada.
Koolitusjuht Kadri Kiigema rääkis L&D trendidest ehk sellest kuhu suundub koolitusturg alanud aastal. Lisaks julgustas Kadri julgemalt kasutama tehnoloogilisi lahendusi ka koolitusvaldkonnas ning panna need enda jaoks tööle. Kõlama jäi ka teaduslikult tõestatud fakt, et kiiresti ei ole võimalik õppida. Küll aga on see täna tugev suundumus, et ühe kiiremini peaks uusi teadmisi ja oskusi omandama. Seetõttu on tulevik generalistide päralt ning oluline on järjepidev “mõttemuskli” treenimine, et kiiresti muutuva maailmaga sammu pidada. Ja miks on järjepidev õppimine üldse vajalik? Sest teadlikkus aitab vähendada ärevust ja stressi. Oluline on just säilenõtkus, et kriitilistel hetkedel end kokku võtta ja pingutada ning järgmine hetk jälle rahulikumalt võtta. Kadri jagas ka kolme peamist L&D trendi, milleks on:
uued moodused õppimiseks (e-õpe, mikroõpe, liitreaalsus jne);
personaalsed koolitus teekonnad;
oskus ja valmisolek pidevalt õppida ja areneda, sest üha olulisem on just mõttemuster, mitte konkreetsed oskused.
Nagu juba traditsiooniks on saanud, siis tuli jagamisele ka üks põnev ja inspireeriv karjäärilugu. Sel korral rääkis oma karjääridest meile lähemalt Jüri Saarma, kes on elanud ja õppinud viies riigis (sh Austraalia, Omaan, Uganda) ning kelle teekond personalivaldkonnas sai alguse 2013. aastal Nortali Eesti personalijuhina. Kuigi Jüri loost jäi kõlama palju juhuslikkuse läbi tekkinud suurepäraseid võimalusi, siis julgustab ta ise ettevõtetega ühendust võtma, kui tunned, et just seal sooviksid töötada. Ta toob ka välja, et kunagi pole karjääripöördeks liiga hilja ning tema kogemus on õpetanud, et ilma televiisorita jõuab väga palju ära teha.
Õppetundidena tõi Jüri välja, et:
elu on pikk ning seetõttu ei maksa valesid valikuid karta;
“ma pole seda varem teinud” on hea põhjus tegutsemiseks, mitte vabandus mitte teha;
välismaa kogemuse võimalusest tuleks kinni haarata;
soovitatav on omada finantspuhvrit (4-6 kuud);
enda karjääri juht oled ikkagi sina ise, mitte sinu juht - tõstata ise oma palga teema ja juhi neid läbirääkimisi ning lisaks hoia valmis hea LinkedIn ja CV;
quitting is underrated;
sotsialiseerumine ja võrgustumine on oluline;
ning hea oleks kasvõi natuke oma tegevusi ette planeerida.
Ürituse teadmiste ampsuks oli planeeritud Reelika Ein, kes läbi viima välk-töötoa kaugtöö ja hübriidmeeskondade juhtimise teemal, kuid haigestumise tõttu ei olnud tal võimalik meiega liituda. Küll aga lahenes olukord hästi, sest Mats Soomre oli valmis spontaanselt sarnasel teemal üles astuma. Mats rääkis meile lähemalt sellest, kuidas siis ikkagi usaldada inimest, keda sa näost-näkku ei näe. Ta arutles selle üle, kuidas muudab koostööd lihtsamaks see, kui tead teise inimese isiksusetüüpi ning jagas mõtteid Belbini meeskonnarollide määramise kohta. Erinevate isiksusetüüpide kohta toodud näidete läbi joonistus väga hästi välja tõsiasi, et iga tiimiliikme eripära ja lähenemine annab tiimile täiendust. Just kaugtöö ja hübriidmeeskondade puhul on teineteise isiksusetüüpide tundmine veelgi olulisem, et vahetust kontakti puudumisest saamata jäänud informatsiooni kompenseerida, omavahelist suhtlust õigesti tõlgendada ning koostöö efektiivsena hoida.
Lisaks jagasime omalt poolt ka seltsi arenguid. Kas teadsid, et seltsil on juba 900+ liiget ning buddy programmiga on kokku viidud üle 80 paari? Lisaks on seltsil oma Slacki keskkond, kus on eraldi suhtluskanal nii #uus_hris programmiga liitunutele kui ka näiteks #opentowork kanal tööotsijatele, #hiring kanal HR töökuulutuste jagamiseks, #general kanal igapäevasteks erialasteks küsimusteks ja vastusteks ning #kasulikku kanal selleks, et omavahel kasulikke materjale ja artikleid jagada.
Või kas teadsid näiteks seda, et seltsil on nüüd ka Instagrami konto? Leiad meid @hrselts nime alt. Hakka kindlasti jälgijaks. Kindlasti julgustame seltsi üritusi ka ise Instagramis või mujal sotsiaalmeedias kajastama - sel juhul tägi selts kindlasti ära!
PS! Buddy programmiga on võimalik jätkuvalt liituda. Kui tunned, et see programm on just sulle ja soovid sellest osa saada, siis täida liitumise vorm siin. Programmi kohta saad lisaks lugeda meie varasemast artiklist.
Programmi osas jagab lisainfot Gelly Mikko (gelly@hrselts.ee)
Programmi ürituste kohta jagab lisainfot Helen Pärli (helen@hrselts.ee)